Doet de wifi het niet meer op uw omvormer? Dit kunt u gemakkelijk zelf opnieuw instellen. Daarvoor moet het wel overdag zijn, wanneer het groene lichtje brandt. Anders is de omvormer niet actief.


Wat heb je nodig?

o Je hebt je smartphone nodig of een laptop met wifi.
o Je hebt het wachtwoord van je modem nodig.

Stappenplan

1. Log uit bij je SEMS portal app. Ga naar Instellingen op je smartphone en selecteer de wifi.
2. Maak verbinding met het netwerk van Solar-WiFi. Zorg ervoor dat je dichtbij de omvormer staat en gebruik het wachtwoord 12345678.
3. Nu kun je de SEMS portal app openen en onderaan op Wifi Configuration klikken.
4. Is de startknop van je omvormer groen? Klik dan op Next.
5. Selecteer het netwerk van je internetprovider en voer je wachtwoord in. Gebruik je een verkeerd wachtwoord? Dan geeft het systeem helaas geen foutmelding, maar kun je geen verbinding maken. Let er dus goed op dat je het juiste wachtwoord invoert.
6. Brandt het gele lampje nu? Dan is de configuratie gelukt.

Let hierop om problemen met SolarWifi op te lossen:

o Wees er zeker van dat je dichtbij de omvormer staat. Kun je het netwerk niet vinden? Neem dan contact met ons op.
o Schakelt je smartphone op 4G over? Klik dan op mobiele gegevens uitzetten onder de geavanceerde instellingen op je telefoon.
Zie je het netwerk van SolarWiFi niet staan? Klik dan op het knopje waarbij Wifi Reload verschijnt. Houd het knopje ingedrukt. Als het goed is, is SolarWifi dan weer actief.